lunedì 8 ottobre 2012

Shotka

Jälle sai üks nädalavahetus liigagi kähku üle elatud. Reede õhtul tuli Julie ning mõneti üllatuseks oli Vanessa ka Firenzest kohal, nii et veetsime õhtu Magnuse juures- mina, Julie, Vanessa, Magnus, Marek ja Madis. Päeval leidsime Madisega vene-ukraina-rumeenia poe, kust ostsime ikka õiget Vene viina, hapukurki, pasteeti, herkulohelbeid, nii et näitasime ühele õnnetule prantslasele, meie kultuurist huvituvale belglasele ja natuke üleolevale norrakale, kuidas õige Eesti pidu välja näeb. :)

Madis, Marek, mina. M-klubi

Laupäevaks planeeriti meile Padova-linnaekskursioon ning loomulikult võtsin lapsed sinna kaasa. Kuna eelnevalt veendi mind, et ma peaks itaaliakeelsesse gruppi kuuluma, siis raskuste kiuste seal ka olin ning nii mõndagi sain aru ka. Jagan teadmisi teiega:
 Moritzi fotokast peaks rohkelt pilte tulema, me klõpsisime üpriski vähe.

Padovat peetakse niisiis vanimaks Põhja-Itaalia linnaks, giidide jutu järgi on siin olnud ni troojalased, kreeklased, roomlased, hunnid. Ekskursioonil sattusime aga ka Vatikani- nimelt on Itaalias 4 kirikut, mis kuuluvad Vatikanile ja see - San Antonio katedraal ongi üks Vatikani omandeist. Huvitaval kombel sattusime taas jumalateenistuse aegu katedraali nii et sain jälle Loitme õpetatud Sanctust kaasa ümiseda.

Natuke saime targemaks ka Prado della Valle faktidest- tegu ongi ühe suure väljakuga, kus peetakse festivale, laupäeviti on siin turg, ning käiakse pidusid pidamas. Üldine traditsioon, mis meenutas mulle vana head Tartut, on siin samuti: nimelt kooli/Erasmuse lõppedes tuleb sul purskkaevus supelda, loomulikult koos riietega. Arvata on, et märtsis võtan selle rõõmsasti ette :)

Padovas ongi välispeod  ja -festivalid päris populaarsed: nii oleme leidnud end tihti Piazza di Signorilt, Piazza di Erbelt kui ka Prato della vallelt. Laupäeva õhtul oli tasuta sangria pidu Prato della Vallel, nii et arvata on, et komberdasime Madise ja Juliega väga erksas meeleolus alles kella 2 paiku koju. Taaskord kuulus meie repertuaari Eesti hümn, kuid ka jõululaulud (!?) ei jäänud meist kaugele. Hmm.. Ilm küll talve tulekut ei meenuta, sest...

Pühapäeval läksime randa. Alguses pidime Veneetsiat külastama, kuid kui eelmisel õhtul tegid poisid pakkumise randa liikuda, ei saanud me Juliega sellest mõttest kuidagi lahti. AGA. Juliel oli ostetud tagasisõidupilet pühapäeva lõunaks.. Seega tuli hakata piletit vahetama. Kell 9 hommikul läksime siis bussijaama, kuid pärast viiest kohast küsimist selgus, et antud bussiliinifirma (Baltours, hahaa, Baltikumis neid vist ei leidu) kassat pole Padovas ollagi, nii et hakkasime asju telefoni teel ajama. Nood soovitasid meil minna tabacchierisse (ehk siis meie R-kioski vanamoodsem variant), kuid sattusime kogemata hoopis kihlveokontorisse. Lõpuks otsustas Julie et võiks ikkagi randa minna ja küll esmaspäeva hommikul vaatame, mis meist saab. Nii tegimegi ja inimtühi rand võttis meid vastu sooja vee ja päikesepaistega :)

Aga miks shotka? Sest shot+klaas=shotka. :) Ehk siis meie shotid on tavalistest klaasidest. Hapukurgiga. Arrivederci :*