lunedì 17 dicembre 2012

Kuidas ma vahetult enne Eestisse tulekut trahvi sain..



Nädalavahetusel oli meil nö Siena Reunion ehk kogu meie keelegrupirahvas pidi Padovasse tulema. Lõpuks jõudsid siiamaile vaid prantslannad Vanessa ja Kenza ning türklane Erdem oma leedulannast kaaslasega. Päris tore oli, sai jälle turisti mängida, aga viimasel päeval läks asi suhteliselt hapuks..






Nimelt pidid tüdrukud pühapäeval kl 3 paiku rongidele jõudma- Vanessa Firenzesse ja Kenza Cremonasse. Tüdrukud olid küll peoõhtust väsinud (mina olin tore ja tukkusin-naersin Madisega kodus) aga olid siiski hommikusöögi nimel nõus varem välja minema. Võtsime bussi nr 10, see on natust lühem bussiliin, jõuab kiiremini raudteejaama, piletid meil küll olid, natuke teistsugused kui tavaliselt, aga kuna ma pole kunagi Padovas kontrolöre näinud, siis mis neid ikka komposteerida.. Raudteejaama juures teeb buss tavaliselt enne peatusesse jõudmist pöörde ja…2 MUNDRIS MEEST PASSIVAD PEATUSES ning bussiuksi lahti teha ei lase. Viskasime siis üksteisele pilke, MIS NÜÜD SAAB?

Ütlesime küll, et õpilased ja itaalia keelt ei räägi, aga ei, süüdi oleme ikka, minge võtke raha! 50 eurot! -.-
Läksin siis mina raha võtma, Vanessa tuli ka – ning sosistas mulle, et millegipärast peavad nemad kahepeale sama palju maksma, et pärast jagame trahvi kolmepeale ära.. 

Mina mõtlesin siis kohe, et raudselt on mingi teema, et nad on FRANCIA ja mina mingi imelik EESTI VABARIIK. Pärisin siis onult aru, küsides, et miks? Vastus, et kõik peavad samapalju maksma. Ma ajasin joru edasi, et kas te teate, et Eesti on Euroopa Liidus. „Ei, Eesti on ju Venemaa osa! Sa oled venelane!“ aiaiai..

Seda ta poleks pidanud ütlema. Paljud teavad, et ma võin vahel üle keeda ja midagi teha, nüüd hakkasin ma siis itaalia keeles kontrolörionuga õiendama ja teda geograafiliselt õpetama. Trahvisummat küll väiksemaks ei teinud, lõpuks  maksimegi kolme peale 100, aga onu vabandas pärast mu ees vähemalt 10 korda ..


Aga. Ega sellega polnud veel draamad lõppenud. Nagu tihti Itaalias juhtub, on pühapäeviti streik, ning seekord toimus see TRENORD-liinil, täpselt seal, kuhu Kenza pidi minema… Milano rong CANCELLATO. Panime siis Vanessa rongile, hakkasime muid võimalusi uurima. Kas jääda siia, kus ööbimiskohaga raskusi (hommikul kl 6 on meie poolt rongijaama minek natuke liiga kauge, raudteejaama läheduses elaval Gianlucal oli aga isegi inimesed ja seal oli ka natuke inimestevahelist nägelemist) või minna tundmatusse kohta ja vaadata, mis saab. Lõpuks otsustas Kenza minna ühe kiirrongiga Bresciasse ja sealt vaadata, kas saab Cremonasse või ei. Seal ta jäi hotelli, sest tutti i treni sono cancellato… Ning koju jõudis ta täna hommikul..


Eile õhtul tulid aga Thorina ja Moritz meie Eesti-elu elama, tegime risottot, sõime OREOsid ning meisterdasime Padovast lahkuvatele prantslastele ERASMUSE-raamatuid.. Ning õhtul oli Prato della Vallel ESN üritus hõõgveini mekkimise näol..



 Kuidagi kurvaks on tõmbunud see äratulek. Täna päike paistis ja oli 10 kraadi sooja, praegu maadlen kotipakkimisega ja siis HOMME MA TULENGI. Eestis-oleku aega on 10 päeva… Catch me if you can!
22.40 @Tallinn...


1 commento: